måndag 28 mars 2011

fyndFYNDFynd

 Igår var jag på "bakluckeloppis" i Växjö och skulle se om jag kunde fynda något. Det jag var ute efter var lite snygga glasburkar som jag kan ha skorpor och olika biscotti i. Även tyger och dylikt var jag intresserad av för att jag håller på att sy lite dukar och kuddar till mitt nyrenoverade rum där hemma, och eftersom symaskinen står här i Småland passade det perfekt att sy lite grand!

Loppisen började kl 11 och där var ganska mycket folk. Det första jag köpte var precis vad jag varit ute efter från början. En lagom hög, djup och bred glasburk med ett tätt lock. Att man kan ha sån tur att hítta precis vad man söker efter, det är inte ofta!

5 kronor gav jag för denna glasburk.


Jag hittade en väska som man kan både ha som väska/pärm och dylikt. Sjukt praktiskt och helt ny och oanvänd! 20:-.
När jag går ut med hunden under hela hösten och vintern behöver man ett par ordentliga kängor. De jag hade hemma var så himla slitnaoch jag har haft dem i flera år. Tror ni inte att en tjej står och säljer splitter nya Everest kängor för 30:-? Jag tror nypriset är runt 700:- och de blev dagens bästa kap.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar