lördag 2 april 2011

Blått blod och kakor på en och samma gång

Idag har jag mellan 05.00-17.00 varit igång och stått på torg en andra gång för att försöka få ihop lite extra pengar genom att sälja några av mina bakverk. Jag stod ju förra lödagen med bra förhållanden. Det var både lönehelg och underbart väder! Idag var vädret det motsatta, jättetjock dimma och småregn under hela dagen. Det var lite folk på stan och försäljningen gick inget vidare. Resultatet blev dock lite bättre frammåt dagen och min försäljning blev helt OK! Dock var det väldigt mycket kakor över, så får se om jag hittar några av mina kakälskande vänner hemma i malmö nu när jag beger mig hem imorgon igen.

Det blåa blodet, hur kom nu det in i bilden. Jo, det ska jag berätta! Mitt under min kakförsäljning märker jag hur polise börjar curkulera men även hur folket ställer sig i klungor. Jag hör hur torgfolket diskuterar att de tror att Kronprinsessan och prins Daniel sovit över i Växjö och då befinner sig i den stora villan på växjö stortorg. Jag går lite längre fram och vips, där står de livs levande! Jag har faktiskt aldrig sett dem förut så det var ganska kul att faktiskt få se dem "IRL". Prins Daniel hälsade på mig och min lilla syster och pratade några ord med henne. (Som för övrigt var helt överlycklig efteråt, för att han just valt att hälsa på henne)

Ja det var en lite trevlig incident på morgonkvisten! Bott i storstaden Malmö i 19 år men har då aldrig sett skymten av blått blod. Men när man står på det lilla torget, i lilla Växjö, då minsann.

Aja, nog talat om kungligheter. Över till det väsentliga, baklagning!


Favorit i repris. Citronmuffins med philadelphia topping.
 


Arraksbollar.
 
Mandel-&chokladbiscotti /vaniljdrömmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar